26 sierpnia 2015

Call of Duty: Black Ops III - wrażenia z bety



Seria Call of Duty przyzwyczaiła nas już do corocznego wydawania kolejnej części gry. Wiele graczy zarzuca twórcom ciągłe odgrzewanie już bardzo starego kotleta. No bo szczerze, co się w tej serii zmienia oprócz fabuły? Mechanika? Może tylko jej elementy od zeszłorocznego Advanced Warfare, który wprowadził Egzoszkielety umożliwiające nam szybkie uniki i wysokie skoki. Na pierwszy rzut oka Black Ops III wydawało mi się połączeniem zeszłorocznej części z dość udanym według mnie Black Ops II. Dopiero beta pokazała mi, że to nie do końca tak jak myślałem.

Pomimo, że nie rajcują mnie nowe części tej znanej serii (wspomniane odgrzewanie kotleta) i początkowo całkowicie olałem temat nowego Black Ops'a, to ostatecznie gdy pojawiła się okazja ogrania wersji beta skusiłem się. Nie oczekiwałem nic wielkiego względem nowej części. Faktem jest, że Advanced Warfare nieco odszedł od znanej nam mechaniki rozgrywki. Niby tylko super skoki i szybkie uniki, ale nawet to potrafiło całkowicie zmienić doznania z gry - zwłaszcza trybu online. Nowy Black Ops małym krokiem powrócił do dobrze znanej mechaniki starych części z dodatkiem nowych elementów inspirowanych Advanced Warfare.


Zamiast super skoków mamy do dyspozycji plecak odrzutowy pozwalający na zajęcie wyższej pozycji na mapie. Zabrakło szybkich uników, ale pojawiło się bieganie po ścianach. Poza tym mamy do czynienia z dobrą mechaniką z Black Ops'a II. Największą nowością i zaskoczeniem jest pojawienie się klas postaci, ale nie jest to jak w przypadku wielu innych produkcji. Wybieranie postaci przypomina wybieranie "czempiona", który ma 2 moce specjalne do wyboru. Każda postać różni się wyglądem a nawet płcią, ale poza specjalną umiejętnością i wyglądem, klasy postaci nie różnią się niczym.

Grając w Advanced Warfare czułem się trochę zagubiony. Przez drobne zmiany w mechanice gry nie byłem w stanie ogarnąć co się dzieje. Grając w betę nowego Black Ops'a czułem się jak w domu. Jeśli jesteś fanem Call of Duty, nowy Black Ops jest dla Ciebie!


Twórcy zapewniają, że nowy COD będzie miał elementy e-sportowe. Szczerze mówiąc mi się ten pomysł bardzo podoba i w zasadzie to dzięki tym rozwiązaniom (bo na klasach postaci się nie skończy) skuszę się na zakup Black Ops'a III. Osobiście uważam. że przejście Call of Duty na stronę Playstation też wywarło na mnie pewien wpływ, aby uzupełnić kolekcję o tę pozycję.

Jedyna rzecz jaka mnie zniechęca do zakupu, jest to, że za rok pewnie pojawi się nowy COD i Black Ops III nie zostanie nową dyscypliną, a tylko odskocznią od prawdziwych gier e-sportowych. Tak jak w przypadku poprzedniego Black Ops'a.

Żeby zobrazować to co napisałem powyżej przygotowałem krótki filmik z urywkami rozgrywki trybu online: